Saturday, August 25, 2007

New York Post pissed at Times Ledger

You're damned if you do and you're damned if you don't!

On August 8, Marc Raimondi and Ivan Pereira, reporters for the Times Ledger, the Queens weekly that was purchased last fall by Rupert Murdoch, thought their editors were doing their corporate big brother the New York Post a favor. The reporters had located Matt Murphy, who caught Barry Bonds’s 756th home run, through their high-school alumni Website and gotten the first interview with him, which the weekly posted on the Internet. But the Post didn’t appreciate the tip.

Rupe’s Stepchild Told to Drop the Ball

“The Post basically had a fit and demanded the story come down off the site,” apparently to keep the Daily News from seeing it, says a source close to the weekly. The Times Ledger complied, and the Post published its own version later that night.

How incredibly lame.

Original article here: Exclusive: Elmhurst native snags Bonds' record-breaking homer


Anonymous said...

So what is new?

Queens always remindes me of the old commericial where someone boasted that they were #2 (as everyone else claimed they were #1)

Now now boys and girls, we all know what #2 is, don't we?

georgetheatheist said...

Steve Blank. Assume the position!

Anonymous said...

I can't believe the Times Ledger agreed to take their story down. What wimps. Or maybe Murdoch intervened? Those poor guys at the Wall Street Journal, their turn is coming.

Anonymous said...

Wonder if any heads are going to be rolling at the Ledger now that they've been taken over by the Post? It would be a shame if this happened. Weekly Ledger columnists, like Dee, are much beloved by residents throughout Queens.